Michelangelo’s fresco “De Schepping van Adam”
Een fragment uit
het boek “Hitlers erfgoed”
“Iedereen kan overweg met de
overwinning. Enkel de machtigen verdragen een verlies”
Adolf Hitler
Binnenkort verschijnt het derde boek in de serie De jacht op een Nazi Schat: Hitlers erfgoed. Het bevat een schat aan informatie over de
partituur die nooit eerder geopenbaard werd en die aantoont hoe groot en
diepgaand de symboliek is die er in verstopt zit. De partituur kan met het
volste recht bestempeld worden als een microkosmos, die handelt over de godsdienst die aan de basis ligt van het
occulte nazidom en de clandestiene maar ook in Nederland actieve Armanen Orde. De
godsdienst biedt een spirituele rechtvaardiging voor al hun handelen.
Was het immers niet Hitler zelf die
zei: “Openbare scholen kunnen nooit toegestaan worden omdat zulke scholen geen
godsdienstonderwijs geven en een algemene morele opvoeding zonder een
godsdienstig fundament is gebouwd op drijfzand; bijgevolg moet elke karakter en
godsdienstige training gehaald worden uit het geloof… We hebben gelovige mensen
nodig.”
Die stellingname in navolging van Hitler ligt volledig ten grondslag aan de
versleutelde partituur.
Het volgende fragment tilt een tipje van de sluier op over hoe de Armanen
Orde denkt over hun Messias, een Zoon van God, ‘de grootste leider die
Duitsland ooit had’.
Michelangelo’s fresco en de geboorte van Adolf Hitler
De cursieve letter M is een in het oog springend symbool op de
Marsch-Impromptu. Het is een
toevoeging die, samen met de drie liggende balkjes, niet behoort tot de klasse
van de 18 runen.
De letter M heeft meerdere betekenissen. In praktische zin verwijst ze naar het plaatsje Mittenwald in het zuiden van Beieren aan de rand van de
machtige Alpen en naar de naam van Matthias Klotz, de grondlegger van de
plaatselijke vioolbouwtraditie die in het centrum een standbeeld kreeg. De
plaats Mittenwald en Matthias Klotz spelen een bepalende rol in de complexe
zoektocht die verstopt zit in het versleutelde document.
In de letter M schuilt echter nog
een hoogst belangrijke wenk en een diepzinniger zinnebeeld. Ze verwijst naar
“de schepping van Adam”, het beroemde fresco van Michelangelo op het
plafond van de Sixtijnse kapel in het Vaticaan. Dit toont de “vinger van God” die allegorisch de schepping van Adam op aarde
bewerkstelligt. God doet dit, een vrouw omarmend, vanuit een hemelse wolk aan
de rechterzijde, die - anatomisch correct weergegeven - een baarmoeder voorstelt.
Van groot belang is dat de plek
waarop de vingers van Adam en God elkaar bijna raken gelijk is aan het gulden
snede punt in het horizontale vlak.
Lezers van het boek Het Mysterie van Mittenwald weten dat de gulden snede, meetkundige dimensies en verhoudingen in de muziek doorslaggevend werk verrichten in de ontbinding van de zoektocht. Ze maken alle onderdeel uit van de sacrale geometrie als grondslag van de versleuteling van het document. Met zijn wonderlijke steeds terugkerende eendere verhoudingen wordt de sacrale geometrie vaak omschreven als de onzichtbare “vinger van God” die - ordo ab chao, lux e tenebris - overal een onzichtbare stempel drukt op de samenstelling en het functioneren van de macro- en microkosmos. Michelangelo vertolkte het beeldend op zijn persoonlijke wijze.
De vingerwijzing naar “de schepping
van Adam” geldt op de partituur als een beeldspraak voor de schepping, dat is
de geboorte, van Adolf Hitler als een zoon van de god Wodan. Een geboorte die,
zo zegt het document, door een directe goddelijke inmenging tot stand kwam. De
ontwerper van het geschrift, een aanhanger van het Wotanisme, dicht Hitler een
status toe die ver verheven is boven die van het gewone volk, namelijk die van
een Duitse Messias.
Wie zal zeggen dat ook juist deze
partituur werd uitgekozen omwille van zijn naam die begint met dezelfde letter M,
als de Marsch-Impromptu van de Duitse Messias die
terloops tijdens de grote dans, als een muzikale inval en intermezzo, een
kleine dans uitvoerde in Mittenwald?
U leest het goed: op de partituur
staan twee dansen verstopt. De kleine
dans in en rondom Mittenwald, een stichtelijke spirituele zoektocht
verbeeldend, als een tussenbedrijf tijdens de grote dans die grote delen van Duitsland en Oostenrijk omvat. Wilt
u weten waar en hoe u de grote dans vinden kunt lees dan het nieuwe boek Hitlers erfgoed.
“Als je wilt schijnen
zoals de zon, moet je even hard branden” - Adolf Hitler
Geen opmerkingen:
Een reactie posten